Ahmet Uyan: Türkiye’nin Her Yerine Ulaşacağız

0

 “Türkiye’nin her yerine ulaşacağız” 2009 yılında kurulan Benzin, 2015 yılında Kalyoncu Grup’un satın almasıyla Türkiye’nin en büyük kafe zincirlerinden biri haline geldi. 2016 yılında 9 şube daha açarak şube sayısını 50’ye çıkaran kafenin 2017 planında 13 yeni lokasyonda daha hizmet vermek var. “Batman, Mardin, Urfa, Gaziantep,
Kahramanmaraş, Niğde, Yüksekova, Mersin, Konya başta olmak üzere hizmetimizi Türkiye’nin her tarafına ulaştıracağız” diyen Big Yellow Taxi Benzin Cafe CEO’su Ahmet Uyan, 5 yıllık hedeflerinin şube sayısını 120’ye çıkarmak olduğunu söylüyor.

Screenshot_13



Kalyoncu Grup, Haziran 2015’te Big Yellow Taxi Gasoline, Benzin ve Redkit markalarını bünyesine katarak yeme içme sektörüne adım attı. 2009 yılında ilk şubesini açan Benzin de bu satın alma sonucunda büyümesine ivme kazandırdı. Bugün Türkiye genelinde 17 ilde, 50 şubeyle hizmet veren Benzin’in bünyesinde bin 500’e yakın kişi istihdam ediliyor. Yılda 10 milyona yakın müşteriye hizmet veriliyor. Big Yellow Taxi Benzin Cafe CEO’su Ahmet Uyan, başarılarının sırrını doğru marka, doğru lokasyon ve doğru yatırımcının bir araya
gelmesi olarak belirtiyor. Yeme içme sektörünün her geçen gün kendini geliştirmekte ve yenilemekte olduğunu söyleyen Uyan, “Eski taksi konseptinin dışında yeni trendler oluşturarak ismimizi geliştirme çabamız devam ediyor” diyor.

“ŞEHİR DEĞİL YATIRIMCI SEÇİYORUZ”

2016 yılında 9 şube açtıklarını belirten Uyan, 5 yıl içinde 50 olan şube sayısını 120’ye çıkarmayı hedeflediklerini söylüyor. 2017 yılında ise 13 yeni lokasyonla hizmet ağlarını genişletmeyi planladıklarını belirterek şu ayrıntıları paylaşıyor: “13 lokasyonun 5’ini genel merkez, 8’ini franchise olarak açacağız.
Batman, Mardin, Urfa, Gaziantep, Kahramanmaraş, Niğde, Yüksekova, Mersin, Konya başta olmak üzere hizmetimizi Türkiye’nin her tarafına ulaştıracağız. Biz, 18-45 yaş aralığında çok tercih edilen bir konseptiz. Bu sebeple Türkiye’nin her yerinden franchise açılması için çok talep alıyoruz. Yatırımcılar; yatırım maliyetinin
göreceli olarak düşük olması, Benzin’in konsept ve marka algısının çok yüksek olması, kâr marjının
ortalamanın üzerinde olması etkenleriyle tercihlerini Benzin Cafe açmaktan yana kullanmak istiyor. Biz,
illerdeki yatırımcılar arasında tercih yapmak zorunda kalıyoruz.

Franchising kriterlerimiz arasında, yatırımcının kafe veya farklı sektörlerde başarılı iş insanı olması, yatırım
için yeterli mali gücünün olması, genel merkezimizle uyum içinde çalışabilir olması var. Bunlara ek olarak
lokasyon da bizim için önemli.

 

“YATIRIMCILAR DİKKATLİ OLMALI”

Şubelerin performansından da bahseden Uyan, üniversitelerin bulunduğu şehirlerin sektörle doğru
orantıda gelişim kaydettiğini belirtiyor. Uyan’ın ifadelerine göre öğrenci sayısının yüksek olduğu
şehirlerde sosyal hayat canlanıyor. Sektörün Türkiye’de gösterdiği gelişimi de anlatan Uyan, şöyle konuşuyor:
“Sektör kendi içinde ve dünyada ciddi gelişme gösteriyor. Türkiye ise dünyada bu gelişimi en hızlı yaşayan ülkeler arasında. Kâr marjının yüksek olması, yatırımın geri dönüş süresinin kısa olması nedeniyle
insanlar bir şekilde bu sektörün içinde yer almak istiyor. Yatırımın çok olduğu sektörde, kötü niyetli insanlar başarılı marka konseptlerini taklit edip başarılı olmuş markaların önüne ya da arkasına takılar
getirerek yatırımcıları yanıltıyor. Yatırımcıların, sözleşme yapmadan önce kesinlikle Türk Patent Enstitüsünden marka bilgilerini doğrulamaları gerekiyor”.

About Author

Yorum bırak